welcome

Friday, April 20, 2012

apa yang ditunggu..

apa yang ku tunggu
apa yang ditunggu
apa yang kau tunggu

sebenarnya, sangat banyak perkara yang berlegar-legar di dalam kepala otakku ini..
penat..penat memikirkan satu per satu hal yang datang satu per satu dan adakalanya datang serentak..
kecewa..kecewa kerana gagal melaraskan semua perkara dengan sistematik..
penat..penat bila kecewa berulang kali..
kecewa..kesudahannya kecewa menjengah lagi..

apa yang ku tunggu

ku tunggu hadirnya masa untuk aku bebas dari belenggu masalah
tapi mustahil manusia tidak punya satu pun masalah
manusia yang bernyawa mahupun tidak
pasti punya masalah

apa yang ditunggu

ku tunggu diriku bebas dari belenggu masalah
ah, satu-satu masalah timbul
sudahnya aku terpaksa tempuh juga
walau beribu batu ku lari, pasti bertembung juga dengan masalah..

apa yang kau tunggu

aku pun tak tahu apa yang kau tunggu
oh, mungkin tunggu bila agaknya hujan akan berhenti
oh, mungkin tunggu bila agaknya perut akan diisi
oh, mungkin juga menunggu bila agaknya hati akan dikunci
oh, mungkin tunggu bila agaknya aku habis menaip

ya, aku sudah berhenti menaip
tapi masih belum berhenti menunggu, ditunggu dan tertunggu