welcome

Sunday, September 26, 2010

manusia itu unik.....arghhhhh serabut!!!

NURHAZWANI GHAZALI IS "dalam proses menjadi manusia yang unik dan bertujuan dunia dan akhirat!"

fulamak....ayat tak tahan....

haha, serius wei...ak memang nk jd invidivu yg unik daripada org lain
tapi bia pada landasan yang betul
walaupun hakikatnya aku masih belajar dan mencari makna kehidupan yang bermakna dan bertujuan sebenarnya

knp tulip?
ntah la, ak suka sgt ngan tulip
especially tulip kuning

bila tgk tulip
macam ada semangat baru nk mulakan sesuatu waktu tengah berserabut

yup, tips no 1
kalau anda rasa berserabut, anda akan cari sesuatu yang boleh motivate anda semula

x kisah la apa jua bentuknya
manusia atau haiwan atau material atau ibadah la yang paling afdal kan..

utk reduce anda punya keserabutan



ketahuilah bahawa diri anda adalah unik dan bukan anda seorang yang unik
org lain pun ada keunikan tersendiri tau..



tetiba lak tulip hitam kan

hitam itu menawan

but npe tulip ni condong ke bawah?
apakah signifikannya dengan diri aku?

yup, secara x langsung
wktu aku google gmbr tulip
aku tertarik ngan tulip ni

sedar x sedar rupanya aku telah pilih gmbr yang melambangkan emosi aku sekarang

nmpak x kaitannya?

secara psikologikalnya, kita akan tertarik dengan sesuatu yang di luar kebiasaan daripada apa yang selalu menjadi pilihan kita

hmmm....
mendalam bukan?

pls, jgn rasa tertekan...hehe

pikir balik
bila korg rasa down, apa yg korg buat?

apa yg korg pilih?

apa yg dibuat dan dipilih tu secara automatiknya adalah bertujuan to reduce stress kan?
see? life is simple as long as u think it is simple (Nurhazwani, 2010)

haha...



haha, kan aku dah lupa kejap pasal aku punye program yang berderet2 tu...

tp kejap je la..hehe...klu lupa terus susah pulak kan?


wif esaimen yg belambak2 lagi
presentation lagi

haha

relaks....anda kan selalu wat keje last minute...
(ayat mengurangkan tekanan..hik3)



hmm....sebagai manusia biasa, tak dinafikan adakalanya kita akan lost kejap/lama bergantung pada individu la

lost pulak berbentuk positif atau negatif, juga bergantung pada individu

aku lost la sekarang ni
td wat esaimen, tibe2 terapdet blog pulak...

haha

kalau dlm proses psikologi,
kita panggil "lost" ni sebagai inkubasi

atau pengeraman

cam pelik kalau guna pengeraman kan? so guna inkubasi

inkubasi ni x sama dengan air liur basi...

hahak3... ok3...fokus

inkubasi=proses kita wat sumthing yang lain drpd apa yang kita tgh buat krn timbul bosan/tertekan/confused/stucked

cth paling senang: bila wat esaimen, rasa stucked, then g apdet blog (positif)
coz dapat tahu perkembangan bloggers lain

atau

bila wat esaimen, rasa stucked, then g merokok (negatif)
sebab bahayakan kesihatan



so, masih berserabut lagi????

aku dah x serabut sgt...
hehe

kalau serabut lagi, tanya tips lain nti drpd aku..

hik3...

oh, jgn risau, setiap tips tidak dikenakan bayaran pun..
FOC=free of charge

selamat mencuba..


No comments: