welcome

Sunday, October 04, 2009

hAri Ni ak...

hari ni ak...

hari ni ak bgun awal...
tersedar sebelum waktunya...
(ceh..tu pun nak citer...???)

hari ni ak siap awal sket...
walaupun bukan yang 1st siap...
(yang ni pun ang nak citer...???)

hari ni ak rase moody...
bad mood...
lost words...
feel don wanna talk...

hari ni ak bosan...
boring...

nak wat ap pun xde semangat...
nak g kelas rse cam satu beban...
nak concentrate dlm hall rse cam x iklas jek...
nak dengar lecturer membebel rse cam nak kuar je dr hall...
nak aje kuar dr u ni n balik umah...

hari ni ak luar biasa...
ak rse ak xde mulut...
ak x byk ckp...
dalam hall,bape kerat je perkataan yg kuar...
ak x byk senyum...
org yang ak kenal,sket je senyum...
yang ak x kenal, lgsung x senyum...
selalu ak senyum sket...
(kat pompuan jek...)

hari ni ak rse nak marah je...
ak tgk orang ak nak marah...
ak tgk orang nak maki hamun...
ak tgk orang nak tolak terbalik...
ak tgk orang nak pukul hentam...
tp ak x angkat tgn lagi la...
ak marah dlm ati je...

hari ni ak rse sangt tension...
ak x tau puncanya...
gile punye tension...
ak rse dah bertambah kedutan di mke ak ni...
bertambah satu titik itam dlm ati...

hari ni ak rse ak sunyi...
sangat sunyi...
mcm xde org kat tepi ak...
mcm ak sorg je dlm dunia ni...
mcm org len xwujud jek...

hari ni ak rse lemas...
lemas dlm dilema ati sendiri...
lemas dlm hiruk - pikuk org2 yang x bising pun...
lemas dlm udara kata - kata yg makin tercemar...
lemas dlm kepulan asap maksiat yg makin menjadi - jadi...
lemas dlm lautan wajah yg ak rse menyakitkan ati...

hari ni ak rse tercekik...
dengan tulang masalah...
dengan duri hipokrit...
dengan paku kepura-puraan...
dengan batu kejahilan...

hari ni ak sasau...
sasau perasaan...
sasau afektif...
sasau kata - kata...
sasau pemikiran...
sasau kognitif...
sasau tingkah laku...
sasau sikap...
sasau personaliti...
sasau semuanya...
kecuali nafsu nak makan ak...
(blh lg wat lawak time ni...!!!!!)

hari ni ak tenggelam...
tenggelam dalam perasaan sendiri...
tenggelam dengan masalah yg x diketahui puncanya...
tenggelam ke tahap kedalaman infiniti yang dikuasakan sembilan...

hari ni ak pengkritik...
tgk org ak nk kritik...
tgk org ak nk kritik lagi...
tgk org ak nk kritik sekali lagi...
sehingga berganda-ganda kali lagi...

hari ni ak rse semuanya serba xkene...
semuanya ad sumthing missing...
semuanya ad kurang sumthing...
semuanya x perfect...
semuanya kurang...
semuanya ak x puas ati...

hari ni ak sangat menolak cabaran...
ak x tercabar dgn pengetahuan baru yang menuntut supaya di"schemata"kan...
ak x tercabar dgn kelajuan penerangan lecturer yang meminta supaya disalin...
ak x tercabar dgn lontaran persoalan lecturer yg memerlukan ak berfikir..

hari ni ak rse jiwa ak sepi...
sepi dari ilmu...
sepi dari perasaan...
sepi dari kegembiraan...
sepi dari kenangan...

hari ni ak terlebih hormon kecuakan...
ak cuak nak jwb bile lecturer nak tny pasal esaimen yg ak wat...
so, ak bce satu ayat ni berulang kali...
ayat yg ak dpt dr mak cik ak yang beranak empat dan dua darinya kembar lelaki,
ayat yg tujuan pengahafalannya adalh utk melindungi diri ak dari dikejar anjing...
ayt yg ak applykan dlm kehidupan seharian untuk mengelakkan masalah dtg melanda ak...
ayt yg mujarab bile kite betol2 mahu diri kita dihindari bahaya...
ayt itu menyelamatkan ak...
lecturer x tanya ak pun pasal soklan pelik2...
da most important, beliau x reject esaimen ak...



hari ni ak.......................................................................

No comments: