welcome

Thursday, August 06, 2009

reAlisTik????

ptg td ak g kls..kls teori n praktis kaunseling kelompok..
ak g sensorang td coz rum8 berlepas awal sket dr ak td..ad hal agakny..
ak "segan" nk tny..dy pun "segan" nak citer...hehehe
dlm kls td,lecturer ad mention pasal isu kepercayaan antara ahli dlm kaunseling kelompok..
ak??xde problem nak cye kat org..
lg beliau mentioned pasal isu keselesaan antara ahli kelompok..
dari situ, ak terpikir pasal post ak tgh ari td..
adakah aku masih xselesa dgn insan2 sekeliling aku??
persoalan tu menerjah-nerjah pikiran aku yang berserabut ni...
mungkin ya,mungkin tidak..
bile aku pikir2 balik,ada masany ak rasa lonely sgt2..
kemudian bru ak sedar,yg ak sebenarny masih x ckup connection lg..
masalah diri ak ke?
ak mungkin xcukup peramah lagi kot..xcukup talkative lg..
atau ak yg menolak utk tidak menonjolkan diri...
semua ni buat aku asyk berfikir n berfikir...
ak rase gundah coz bile kwn2 dah jmpe teman sehati sejiwa...
aku tercarik-carik lagi teman sehati...
sejiwa lagi la blum jumpe..
kelas personaliti yang ak masuk pun,ak sedar wlupun personaliti 2 individu tu hampir sama..
mereka belum blh dikatekan serasi,sehati dan sejiwa...
stil ada sumthing missing in da connection between us...
result personality test kitorang sama..tapi...
xleh nk ngam la..ak xtau nak wat camne..
perkara ni mengingatkan ak kpd pglaman lepas..
***** ak...kitorang satu zodiak..yg tu sje nk bgtau..mmg xleh cye pasal zodiak ni..
satu form dlu, n of coz la kls same..
tapi ad 1 tembok yg xleh nk wat kitorang sehati sejiwa...
perasaan prejudis tu ada dlm diri ak..
nothing wrong with her..(but there is..hehehe)..
1st impression aku!!!!!!
my 1st impression always right...that's the problem...
hmm..ak kne bwk isu ni ke dlm sesi ak la nti...tp...
ape jln pyelesaian yg efektif??
ade ke???
serabun-rabun mata ak ni, ble tgk org...ad yg ak blh pasti baik burukny...
huaa....masalah dh tau...solution blum lgk....
dlm hal ni, realistik mendominasi ak..
tp ak mengharapkan sumthing better tanpa perlu bpura-pura realistik tu x betul...
phm x ape yg ak tuleh ni?sebab tu la name aku tgk pikir tuleh pikir bace pikir....
huahuahuahua....(nak mereleasekan benak di pale otak)

No comments: